תום פוסולשני מגיש עובדות מעניינות על צלילה חופשית

קטגוריות

קטגוריות

צלילה חופשית היא סוג של ספורט אתגרי ומדובר בצלילה ללא שימוש באמצעי עזר לנשימה, מסביר תום פוסולשני חובב צלילה חופשית.

בצלילה חופשית נעזרים במידת הצורך בציוד צלילה נוסף כגון סנפירים, מסיכה, משקולות ושנורקל. הצולל שואף אוויר מלוא ריאותיו ויורד לעומק המים למשך זמן ממושך ככל האפשר.

הישג השיא בצלילה חופשית עמד בשנת 2018 על הגעה לעומק של 253 מטרים עם זמן עצירת נשימה סטטית של 11:54 דקות.

תום פוסולשני מגיש עובדות מעניינות על צלילה חופשית

הסכנה הגדולה ביותר בספורט זה היא אובדן הכרה מתחת לפני המים.

לאנשים מסוימים צלילה חופשית היא דרך ליהנות ממעמקי הים ללא צורך בציוד צלילה מסורבל, כבד ולא נוח; אחרים רואים בצלילה חופשית ספורט אתגרי שהייחודיות בו היא השלווה העמוקה והשקט המנוגדים לכל סוגי הספורט האתגרי.

קיימים שבעה סגנונות עיקריים בצלילה חופשית. החלוקה לסגנונות מיועדת להבדלה של סוגי הצלילה בתחרויות ובאירועים רשמיים ואינה מחייבת מחוצה להם:

משקולות קבועות (CTW – Constant Weight) – זהו סגנון הצלילה הנפוץ ביותר בעולם כיום. בסגנון זה כמות המשקולות אותן נושא עמו הצולל קבועה למשך כל זמן הצלילה. לצולל מותר להיעזר בסנפירים או חד-סנפיר ('מונופין'). כאשר הצולל נעזר בזוג סנפירים הסימון הוא (CTWB (Constant Weight Bi-fins[2].

ללא עזרים (CNF – Constant Weight No Fins, Unassisted) – בסגנון זה הצולל אינו רשאי להשתמש בציוד עזר (כגון סנפירים או חבל) על מנת להעמיק או לעלות חזרה לפני המים. גם בסגנון זה תקף עקרון המשקולות הקבועות.

עצירת נשימה דינמית (DYN – Dynamic Apnea) – בסגנון זה על הצולל לעבור את המרחק (האופקי) הגדול ביותר מתחת למים בנשימה אחת תוך שימת דגש על כך שאף חלק בגופו לא יצא מהמים עד לסיום הצלילה. הצולל יכול להיעזר בסנפירים ומשקולות כשעקרון המשקולות הקבועות תקף גם לסגנון זה. כאשר הצולל נעזר בזוג סנפירים הסימון הוא (DYNB (Dynamic Apnea Bi-fins. קיים גם סגנון בו חל איסור על השימוש בסנפירים על מנת לעבור את המרחק האופקי הגדול ביותר מתחת לפני המים, וסימנו (DNF (Dynamic Apnea No fins.

צלילה חופשית (FIM – Free Immersion) – בסגנון זה נעזר הצולל אך ורק במשיכה בחבל או בכוח רגליו על מנת להעמיק ולעלות חזרה לפני המים. גם בסגנון זה תקף עקרון המשקולות הקבועות.

משקולות משתנות (VWT – Variable Weight) – בסגנון זה משתמש הצולל במשקולת (השוקלת עד שליש ממשקל גופו) על מנת להעמיק ועוזב אותה בהגיעו לעומק הרצוי. את העלייה חזרה לפני המים מבצע הצולל בעזרת סנפירים או משיכה בחבל.

ללא הגבלה (NLT – No Limit) – בסגנון זה משתמש הצולל במשקולת (ללא הגבלת משקל) על מנת להעמיק ועוזב אותה בעומק הרצוי. את העלייה חזרה לפני המים מבצע הצולל בעזרת שיטה לבחירתו (מצוף ממולא אוויר, וסט מתנפח וכ'). חשוב לציין כי סגנון זה אינו נחשב כסגנון רשמי באף התאחדות לצלילה חופשית מפאת הסכנה העצומה הכרוכה בביצוע צלילות בסגנון זה, עם זאת, הצלילות בסגנון זה הן אלו שמגיעות לכותרות מכיוון שכך מתבצעות הצלילות לעומקים הגדולים ביותר.

עצירת נשימה סטטית (STA – Static Apnea) – בסגנון זה על הצולל לעצור את נשימתו לזמן ארוך ככל האפשר כשפניו מתחת לפני המים. זהו סגנון תחרותי בלבד.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר