אסטמה של העור – אילו תסמינים יעידו עליה ומהם הטיפולים הקיימים?

קטגוריות

קטגוריות
אסטמה של העור - אילו תסמינים יעידו עליה ומהם הטיפולים הקיימים?

אסטמה של העור, או דרמטיטיס אטופית, היא מחלה אלרגית נפוצה אשר באה לידי ביטוי ביובש ובגרד קשה בעור, עם מוקדים של אודם מקומי ואקזמה. עד לאחרונה, מטופלים רבים נואשו וסברו כי אין פתרון למחלה זאת, אולם, כיום התפתחו טיפולים חדשניים לרבות טיפולים ביולוגיים שונים אשר ללא ספק מהווים את האור בקצה המנהרה. אם אתם תוהים מה גורם למחלה האלרגית המדוברת, איזה תסמינים יעידו עליה ומהם הטיפולים הקיימים, תוכלו לקרוא זאת במאמר הבא.

אסטמה של העור - אילו תסמינים יעידו עליה ומהם הטיפולים הקיימים?

מהי אסטמה של העור?

אסטמה של העור מהווה את אחת המחלות האלרגיות הנפוצות ביותר והיא שכיחה במיוחד בקרב מטופלים אשר הם או בני המשפחה שלהם סובלים ממחלות אלרגיות אחרות. דלקת אטופית מופיעה לרוב בילדים צעירים מתחת לגיל שנתיים, אך היא יכולה להופיע בכל גיל. היא ידועה כצעד הראשון במצעד האטופי אשר מסמל את הנטייה לפתח תחלואה אלרגית ואחריה עלולים להופיע אלרגיה למזון, נזלת אלרגית ולבסוף גם אסטמה אלרגית. עם זאת, אצל חלק מהחולים הדלקת האטופית בעור מהווה את הביטוי היחיד לנטייה האלרגית.

מה גורם לאסטמה של העור?

בדומה לשאר המחלות האלרגיות או האימונולוגיות, דלקת עור אטופית מהווה ביטוי לתקלה במערכת החיסון, בעור ובשלמות העור. במחלה המדוברת מופרשים מתאי מערכת החיסון לתוך העור חומרים שונים אשר מעוררים את התגובה הדלקתית לרבות מדיאטורים וציטוקינים שונים ומעוררים גרד ואקנה. היובש בעור והגלד הנלווה לו פוגמים בשלמות של העור ומאפשרים חדירות יתר של העור ובכך מחמירים את שפעול תאי הדלקת בעור ואת ייצור המדיאטורים והציטוקינים המזיקים. כך למעשה נוצר מעגל של גרד ודלקת החוזר על עצמו ומחמיר את המחלה.

כיצד תדעו שאתם סובלים מדרמטיטיס אטופיק?

דרמטיטיס אטופיק היא מחלה כרונית עם התקלחויות. בנוסף ליובש והגרד, המחלה מתבטאת באודם, אקזמה של העור, שינוי ועיבוי של העור אשר מופיעים בשלב הכרוני של המחלה באזורים הנגועים. לדלקת עור אטופית יש פיזור אופייני: בילדים ומבוגרים צעירים האזורים השכיחים הם אזורי הכפלים שהם מרפקי הידיים ואחורי הברכיים, צוואר, עיניים ואחרים. מנגד, הפיזור של הנגעים ביילודים או קשישים יהיה שונה. ככלל, המחלה נוטה לחזור לאותם אזורים שהיא הופיעה בהם בעבר.

חשוב לדעת כי דלקת אטופית של העור גורמת לאדם שלוקה בה סבל רב וכן היא גורמת לפגיעה באיכות החיים. למעשה בנוסף לדרמטיטיס מחלה זו מלווה עם זיהומים משניים של העור ופגיעה באיברים סמוכים למשל בקרנית העין ועוד. מעבר לכך, חולים אשר לוקים בדלת אטופית של העור סובלים מדיכאון, תחושה של בידוד חברתי ולא פעם גם פגיעה בזוגיות. בשנים האחרונות, הובנו מרכיבי הדלקת אשר משחקים תפקיד ראשי בהתפתחות המחלה וניתן לטפל בה באמצעות טיפולים המדכאים את מערכת החיסון או טיפולים ביולוגיים מכווני מטרה כנגד אותם מדיאוטרים וציטוקינים סגוליים.

כיצד מטפלים באסטמה של העור?

הטיפול בדרמטיטיס אוטופיק מתחיל מבחוץ וממשיך מבפנים מכיוון שזו מחלה כרונית. לא פעם יידרש טיפול גם בתקופות שבהם יראה כי העור בריא. כמובן שחשוב מאוד לבצע אבחנה מבדלת טרם קובעים כי מדובר באסטמה של העור, שכן לא פעם ישנן מחלות עור אחרות שיכולות להיות בעלות תסמינים זהים כגון סקביאס ועוד. כאשר הדלקת בעור קלה ניתן להסתפק בטיפול חיצוני אשר כולל מניעה של יובש של העור באמצעות שומרי לחות כגון סבונים, קרמים ועוד בשילוב עם משחות שפועלות להפחתת הדלקת. כיום בנוסף למשחות המכילות סטרואידים ניתן למצוא גם משחות שלא מכילות סטרואידים. הטיפול הפנימי שמטרתו היא לבלום את התפתחות הדלקת המדוברת יכלול נטילת כדורים ספציפיים שינתנו למטופל במרשם על ידי רופא עור.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר