איך להתכונן לקראת כלב חדש בבית

קטגוריות

קטגוריות

הצטרפות של כלב הביתה הינה אירוע משמעותי ביותר, במספר היבטים. זוהי גדילה של המשפחה, ללא ספק, אשר מוסיפה התרגשות ואחריות רבות לבני הבית. היא דורשת התאמות ושינויי הרגלים משמעותיים מצד כולם, על מנת לענות על הצרכים של הכלב בצורה הטובה ביותר, וליהנות מכל היתרונות הגדולים שבכך, ומהאהבה הגדולה של כלב חמוד, אנרגטי ושמח. על מנת לקבל את הכלב בצורה האידאלית, חשוב ביותר להיות מוכנים לקראתו, ללמוד את העניין לעומק ולהבין מספר עקרונות משמעותיים. בכתבה זו, נתייחס למספר עניינים חשובים במיוחד, שחשוב להכיר כשמביאים כלב הביתה.

 

מתכננים להביא כלב חדש הביתה? הנה כל המידע הרלוונטי

 

הימים הראשונים בבית

אם מדובר בגור כלבים, חשוב מאוד לדעת כי גור יוכל להתרחק מאימו רק לאחר 7-8 שבועות. רק בגיל זה, הוא יכול לאכול אוכל יבש, ולהתמודד עם אתגרי העולם כשהוא לא צמוד לאימו. כמו כן, במקרים רבים, גור אשר זה עתה הופרד מאימו, עשוי לבכות רבות בימים הראשונים, בעיקר בלילה. חשוב מאוד להיות מודעים לעניין זה, ולדעת כי הבכי ייפסק לאחר תקופת התרגלות של כמה ימים. בנוסף, כדאי לדעת כי גור צעיר ישן במשך רוב שעות היום, ולכן מומלץ מאוד להשקיע בו ולהעסיק אותו בזמן שבו הוא ער, במשחקים וכמובן בטיולים. טיולים הינם קריטיים בשלב הראשוני, מכיוון שהם ירגילו אותו לעשות את צרכיו מחוץ לבית. 

 

אילוף הכלב

אילוף כלבים הינו אחת הנקודות החשובות ביותר, כאשר רבים מתבלטים האם לבצע את האילוף בעצמם, או להשתמש בשירותיו של מאלף כלבים מקצועי. לרוב, אם יש לכם את הזמן, הנכונות והאנרגיה לשם כך, תוכלו לבצע את האילוף בעצמכם. עם זאת, זה עשוי להיות תהליך מתיש וארוך, עם תוצאות לא מובטחות. בנוסף, במקרים שבהם הכלב מראה התנהגות חריגה, כמו אלימות או השחטת ציוד, יש חשיבות גדולה למציאת פתרון מהיר ויעיל. לכן, במקרים כאלה מומלץ מאוד לפנות אל מאלף כלבים מנוסה, או לפנות לאילוף כלבים בפנסיון. 

 

סדר יום ופעילות גופנית

יש חשיבות מכרעת ליצירת סדר יום קבוע לכלב כבר מתחילת הדרך. עם טיולים ואוכל בשעות קבועות. זאת, על מנת להרגיל אותו לצרכי הבית, ולהקל עליו בהמתנה לטיולים ולמזון. בנוסף, מומלץ מאוד לבצע איתו כמה שיותר פעילות גופנית. טיולים ארוכים, ריצות ומשחקים ספורטיביים שונים יהיו שיאי היום שלו, ולכן ישחקו תפקיד משמעותי ביותר בבריאות, בחיוניות וברמת האושר הכללית של הכלב, לטווח הקצר והארוך. בנוסף, פעילות ספורטיבית הינה כלי מצוין לפריקת אנרגיה, אשר במקרים רבים עוזרת להתמודד עם התנהגות בעייתית כמו נביחות, פחדים, גילויי אלימות קטנים ועוד. בקיצור, כמו עם בני אדם, ספורט עוזר לכל דבר, ולכן חשוב לדאוג כי הכלב יוכל להתעמל רבות.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר