מור קריידלמן – אדריכלות בפירנצה

קטגוריות

קטגוריות

מור קריידלמן: עובדות מעניינות על מבנים אדריכליים בפירנצה, איטליה

מייסד ובעלים Together-Group, מור קריידלמן, הוא גם חובב אדריכלות ואומנות. בפוסט זה מביא קריידלמן עובדות מעניינות על מבנים אדריכלים בפירנצה, איטליה.

מור קריידלמן הינו מייסד ובעלים של חברת טוגדר גרופ. הוא מומחה בתחומי ניהול ומיומוש מסלולים מימון לפרויקטים ומוביל את תחום ההתחדשות העירונית.

מור קריידלמן. פינרצה.

עובדות מעניינות על מבנים אדריכליים בפירנצה, איטליה

פירנצה, איטליה נחשבת באופן נרחב לאחד ממרכזי הארכיטקטורה, האמנות והתרבות ההיסטוריים הגדולים באירופה כולה. זה היה מקום הולדתו של הרנסנס, תקופה של לידה מחדש פוליטית, כלכלית ואמנותית.

הבניינים האייקוניים של פירנצה הם הדוגמה המושלמת לארכיטקטורה המדהימה של עידן מדהים זה. להלן תשע עובדות מעניינות על כמה מהמבנים המרשימים הללו.

קתדרלת פירנצה

הקתדרלה של סנטה מריה דל פיורה היא אחד המאפיינים הבולטים של קו הרקיע של פירנצה והיא חובה לראות בכל סיור בעיר. הוא תוכנן על ידי ארנולפו די קמביו והחל לבנות אותו ב-1296.

פלורנטינים של תקופה זו היו גאים להיות עשירים מספיק כדי לבנות כנסייה כה מפוארת. והם יצאו לעלות על גודלה של כל קתדרלה אחרת של עיר טוסקנה. כדי ליצור את הצורה המעוגלת האייקונית שהם רצו, הם דחו את השימוש במשענות מעופפות גותיות מסורתיות לטובת הפתרון של Brunelleschi לבנייה ללא פיגומים.

הפתרונות שלו היו גאוניים וחדשניים, אבל גם יקרים. ג'וטו מונה לפקח על המשך העבודה על הקתדרלה לאחר מותו של די קמביו והוא עיצב את הקמפניל.

Loggia del Mercato Nuovo

Mercato Nuovo נבנה במהלך השנים האחרונות של שלטון מדיצ'י, כאשר פירנצה הייתה בשיאה התרבותי. זו הייתה תקופה שבה אמנות הרנסנס עדיין הייתה חזקה, אבל הבארוק התחיל להיות פופולרי .

האכסדרה מכסה שוק שנועד במקור למשי, מוצרי יוקרה וכובעי קש. כיום, השוק משמש למכירת מוצרי עור ומזכרות.

העיצוב של Mercato Nuovo מראה שאדריכלי הרנסנס העריכו אדריכלות יפה, גם כשהיא שימשה רק למטרות מעשיות. הפרופורציות של החזיתות הקצרות והארוכות פועלות היטב יחד כדי ליצור שלם הרמוני.

פאלאצו וקיו

עוצב על ידי ארנולפו די קמביו, פאלאצו וקיו קבע את הסטנדרטים לארכיטקטורה אזרחית איטלקית במאה ה-14. ממוקם בלב פירנצה, זהו מבצר ימי ביניימי יציב מבחוץ אבל ארמון מרהיב מתקופת הרנסנס המלא באוצרות אמנותיים בפנים.

הבניין הקובייתי כולל שתי שורות של חלונות גותיים מוארים עם קשתות עץ. במאה ה-15 הוסיף מיקלוצו תבליטים דקורטיביים. הפאלאצו מוכתר על ידי הקרנת מערבי קרניל. העיצוב נועד לארכיטקטורה הגנתית, והמגדל המחופה שימש כבית סוהר עבור הנזיר ג'ירולמו סבונרולה.

בתוך הארמון חדרים מעוצבים על ידי בנדטו דה מג'אנו, ג'ירלנדאיו ו-ואסארי, כולל חדר המוקדש לסגולה כפי שמאושמת על ידי אוסף מפות העולם של גואלדרדה וקוסימו הראשון (מאפה מונדי). אולם הקהל שימש לפגישות הקודמים ויש לו תקרה צבועה כדי לתאר את הניצחונות הצבאיים של מדיצ'י על פיזה וסיינה.

Cappella dei Principi

במהלך תקופת ימי הביניים, אחד הסגנונות האדריכליים העיקריים של פירנצה היה רומנסקי. סגנון זה היה פופולרי מהמאה ה-10 עד תחילת המאה ה-12.

ה-Cappella dei Principi, הידוע גם כקפלות מדיצ'י, הוא המקום שבו הובאו למנוחות רבים מבני משפחת מדיצ'י. זהו מבנה מתומן יפהפה הכולל פנים שיש מפואר.

בני מדיצ'י היו שושלת רבת עוצמה ששלטה בפירנצה במשך מאות שנים. המורשת שלהם ממשיכה היום, ותוכלו לראות את השפעתם בכל רחבי הארכיטקטורה של העיר. זה כולל את קפלות מדיצ'י, שעוצבו על ידי מיכלאנג'לו. בית הטבילה הוא גם דוגמה מצוינת לארכיטקטורה פלורנטינית, שכן הוא תוכנן על ידי גיברטי.

מור קריידלמן על בזיליקת סנטו ספיריטו

בתוך אינספור הכנסיות והמבנים הרנסנסים של פירנצה נמצאת כנסיית סנטו ספיריטו השקטה והצנועה. הכנסייה האוגוסטינית הזו, שנבנתה ברובע אולטרנו, אולי לא נראית הרבה מבחוץ, אבל היא יצירת מופת אמיתית של אדריכלות הרנסנס.

ברונלסקי נבחר לתכנן את הכנסייה ב-1434, אך העבודה החלה ב-1444. זוהי אחת היצירות הטהורות שלו.

הפנים מתנפחים עם עיגולים, ריבועים וקשתות קצביים בצורה היפנוטית. הכנסייה מציגה גם צלב יפהפה המיוחס למיכלאנג'לו בוונארוטי. הוא מצא כאן סביבה ידידותית ללימוד אנטומיה (הנזירים האוגוסטינים אפשרו לו לנתח גופות) והשאיר את הצלוב כאות תודה.

פונטה וקיו

הגשר הישן (Ponte Vecchio) הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים בפירנצה. הוא ייחודי מכיוון שהוא הגשר היחיד באיטליה שבו שוכנות חנויות שכבות זו על גבי זו.

התכנון שלו על ידי טדאו גדי כלל ארבעה מגדלים שהיו אמורים לשמש כנקודות הגנה צבאיות למקרה של מצור. אבל רק אחד מהמגדלים – Torre dei Mannelli – נותר היום. מגדל זה גרם לבעיות במהלך בניית פרוזדור ואסארי מכיוון שבעליו סירבו להרוס אותו.

שני הפתחים הפנורמיים במרכז הגשר המשקיפים על שני הצדדים הם תוצאה של ביקורו של היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה. לכאורה הוא חיבב אותם כל כך עד שהוא חסך את פונטה וקיו מהרס כאשר כל שאר גשרי פירנצה הופצצו על ידי הנאצים.

לכתבות נוספות  מאת מור קריידלמן.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר