רו"ח קרלוס ששון – מגדל אייפל

קטגוריות

קטגוריות

רו"ח קרלוס ששון מציג עובדות מעניינות על מגדל אייפל

רואה חשבון קרלוס ששון חובב מושבע של תרבות, טיולים ומוזיקה. בפוסט זה מביא רו"ח קרלוס ששון עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם על מגדל אייפל. אחד מסמליה המוכרים של צרפת.

עובדות מעניינות על מגדל אייפל, מאת רואה חשבון קרלוס ששון

מגדל אייפל הוא סמל לזיהוי מיידי של פריז ושל צרפת כולה. הוא הוזמן כמרכז ליריד העולמי בשנת 1889 ולקח רק 22 חודשים להשלמתו. זה נשאר המבנה הגבוה בעולם במשך 41 שנים לפני שבניין קרייזלר בניו יורק עקף אותו.

רו"ח קרלוס ששון. רואה חשבון קרלוס ששון

1. זה היה הבניין הגבוה בעולם כשבנייתו הושלמה

מגדל אייפל נבנה עבור התערוכה העולמית של 1889 כדי להדגים כי ברזל יצוק יכול להיות חזק כמו אבן אך גם קל. מאז הפך המבנה לסמל איקוני של פריז, ומוכר ברחבי העולם כסמל של התרבות הצרפתית.

זהו גם יעד תיירותי פופולרי, ומהווה מוקד לאירועים כמו יום הבסטיליה של פריז וחגיגות זיקוקי ראש השנה. זה אפילו הוצג במאות סרטים וספרים.

מגדל אייפל הוא פלא של הנדסה, והפופולריות שלו ממשיכה לגדול. עם זאת, בנייתו לא הייתה נטולת מחלוקת. חלק מהמבקרים כעסו באותה תקופה, וכינו את המבנה "מזעזע" ו"טרגי". אחרים שיבחו את יופיו.

2. הוא עוצב על ידי גוסטב אייפל

מגדל אייפל הוא הדוגמה המפורסמת  למגדל מסגרת עצמאי מסוג סריג. הוא עוצב על ידי גוסטב אייפל, שהתייעץ עם מוריס קוכלין ומומחי מתכת אחרים לפני שסיים את העיצוב. המבנה הסופי דרש 18,000 חתיכות של ברזל שלולית (סוג של ברזל יצוק המשמש בבנייה) ו-2.5 מיליון מסמרות. לקח למעלה מ-500 עובדים שנתיים להרכיב את המסגרת.

הידע המתקדם של אייפל בהתנהגות של צורות קשת מתכת וצורות מסבך מתכת תחת עומס אפשר לו לבנות מבנה קל ואוורירי שהבשר מראש מהפכה בהנדסה אזרחית ותכנון אדריכלי. הוא גם עודד ניסויים מדעיים רבים, כולל המטוטלת של פוקו, תצפיות אסטרונומיות ומחקרים על כוח הכבידה.

3. זה היה עשוי מברזל

מגדל אייפל עשוי מברזל יצוק, לא מפלדה. לוחות הברזל שלו הורכבו מראש במפעלים באמצעות מסמרות, ולאחר מכן הועברו לאתר הבנייה. גישה טרומית זו אפשרה את בניית הבניין תוך שנתיים, חודשיים ו-5 ימים.

מגדל אייפל הוא הסמל האיקוני של פריז. זהו מבנה ברזל יצוק המתנשא מעל העיר, ומציע נופים מרהיבים משלושת מפלסיה. אנדרטה זו להנדסה מהמאה ה-19 נותרה כיום אטרקציה תיירותית פופולרית, ומושכת אליה מיליוני מבקרים מדי שנה. צורתו הייחודית נתנה השראה לאינספור העתקים ומבנים דומים ברחבי העולם. הוא משמש גם כאנטנת רדיו והיה מושא לניסויים מדעיים.

4. זה היה עמיד לרוח

כאשר גוסטב אייפל תכנן את מגדל אייפל הוא ידע שהוא חייב להיות עמיד בפני רוח, מכיוון שהוא לא רצה שהוא יתהפך. הוא יצר מערכת שחישבה את התנגדות האוויר ומצא שצורת הניצבים מציעה את ההגנה הטובה ביותר.

אייפל גם ערך ניסויים מדעיים רבים במגדל, כולל תחנת מזג אוויר ומנומטר. תחנת התקשורת הרדיו שלו הייתה נכס עצום במהלך מלחמת העולם הראשונה, שיירטה הודעות אויב והתריעה לחיילים על נוכחותם של צפלינים.

המגדל גם היווה השראה לתעופה, כשהאחים רייט הטיסו את המטוס הממונע הראשון שלהם מהקומה השנייה של מגדל אייפל בשנת 1903. גובה המגדל משתנה מעט עם הזמן, שכן ברזל מתרחב כאשר חם ומתכווץ כאשר קר.

5. הוא נבנה עבור התערוכה העולמית

מגדל אייפל נבנה כמרכז התערוכה העולמי בשנת 1889 והוא הדהים את המבקרים בגודלו העצום. בזמנו, זה היה הבניין הגבוה בעולם. כיום, הוא עדיין נחשב לאחד המבנים היפים בעולם.

המבנה מורכב מאלפי חלקי ברזל בודדים המוחזקים יחד על ידי 2.5 מיליון מסמרות. המגדל נצבע בגוון חום מיוחד שעוזר להגן עליו מפני מזג האוויר. המבנה היווה השראה להרבה מבנים ברחבי העולם והוא זוכה לביקורים של מיליוני אנשים מדי שנה.

6. הוא שימש עבור מדע ואנטנות רדיו

מגדל אייפל הוא אחד המבנים המוכרים בעולם, אבל האם ידעתם שהוא משמש גם למדע? מדענים שלחו חפצים במורד הכבל כדי ללמוד עוד על כמה מהר הם זזו.

אייפל חשש שהאנדרטה שלו תיחשב לערימת ברזל חסרת תועלת ורצה למצוא דרכים להפוך אותה לשימושית. הוא התקין ציוד לניטור מזג האוויר ועודד תצפית אסטרונומית. המאמצים הללו, יחד עם הערך של טלגרפיה אלחוטית, הם שהצילו את המגדל מפירוק לאחר 20 שנה.

כיום, מגדל אייפל הוא ביתם של למעלה מ-100 אנטנות המשדרות רדיו וטלוויזיה. גובה הפסגה משתנה עם הוספה או הסרה של אנטנות. זה נגרם מהתפשטות תרמית והתכווצות של הברזל.

לקרוא עוד על רואה חשבון קרלוס ששון 

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר