בועז דקל – עובדות על הארי פוטר

קטגוריות

קטגוריות

בועז דקל מנכ"ל ומייסד חברת PMI TOYS מציג את הסיפורים מאחורי המותגים הגדולים והאהובים והפעם מציג בועז דקל עובדות על הארי פוטר .

הארי פוטר (באנגלית: Harry Potter) היא סדרת ספרי פנטזיה מצליחה שנכתבה על ידי הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, וגיבורה הוא הנער הארי פוטר. הראשון מבין שבעת ספרי הסדרה, "הארי פוטר ואבן החכמים", יצא בשנת 1997, והאחרון בסדרה, "הארי פוטר ואוצרות המוות" יצא בשנת 2007.

כל אחד מהספרים מתעד שנת לימודים עמוסה בהתרחשויות ואירועים עלילתיים של הארי בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הסדרה מתאפיינת, בין השאר, ביצירת עולם חדש של מושגים ומונחים פרי דמיונה של הסופרת (וחלקם גם באים מהשפה הלטינית). על אף שקהל היעד העיקרי של הסדרה הוא ילדים ובני־נוער, הסדרה מעוררת עניין בקרב בני כל הגילאים.

הסדרה זוכה להצלחה יוצאת דופן, וספריה נמכרים במאות מיליוני עותקים בעשרות שפות ברחבי העולם. הספר מופיע בקביעות ברשימת עשרת הספרים הנמכרים בעולם, ועשה את רולינג לאחת הנשים העשירות בממלכה המאוחדת ולסופרת העשירה ביותר בעולם. סדרת הספרים גיבשה לעצמה קהל מעריצים עולמי גדול מאוד – דבר שהביא לשיווק מוצרים רבים הנוגעים לדמויות ולפרטי העלילה ולהפקת שמונה סרטי קולנוע מצליחים המבוססים על הספרים, שעד לשנת 2015, היוו יחדיו את סדרת הסרטים המכניסה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע (שיא שנשבר ב־2015 על ידי היקום הקולנועי של מארוול). סדרת הספרים תורגמה לעברית על ידי גילי בר־הלל.

הארי פוטר הוא ילד יתום, רזה וממושקף, בעל עיניים ירוקות, שחי בבית דודתו ודודו, פטוניה וורנון דרסלי. יחד איתם מתגורר גם בן דודו של הארי, דאדלי דרסלי. דודיו שונאים אותו ואת שהותו בביתם ומתייחסים אליו בצורה מזעזעת. דאדלי, בן דודו של הארי הוא ילד מפונק ושמן שמקבל כל מה שהוא רוצה. דאדלי וחבריו נוהגים להכות ולהתעלל בהארי כמה שיותר. כמה ימים לקראת יום הולדתו ה־11 הוא קיבל את המכתב הראשון בחייו. דודו ודודתו עושים כל שבכוחם למנוע מהארי לקרוא את המכתב, קוראים אותו בעצמם, ומודאגים מכך שכותב המכתב ידע שהארי ישן בארון שמתחת למדרגות שם הוא ישן כל חייו, לכן העבירו אותו לחדר השינה השני של דאדלי. לאחר שהם לא מצליחים לעמוד בעומס של עשרות המכתבים שמוחדרים לביתם, הם עוזבים את הבית למלון מבודד, לקרחת יער נטושה ולבקתה מבודדת באי בלב הים. ביום הולדתו ה־11 של הארי מגיע לאי, הענק רובאוס האגריד – שומר הקרקעות והמפתחות של בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס, בעצמו כדי למסור להארי את המכתב. האגריד מגלה לו שהוא קוסם אשר נולד להורים קוסמים (אמו, לילי, היא אחותה של פטוניה), ושהוריו לא נהרגו בתאונת דרכים, כפי שסיפרו לו דודיו, אלא נרצחו בקללה הממיתה על ידי קוסם האופל הגדול בכל הזמנים, הלורד וולדמורט (או לפי רוב הפוחדים מפניו מכנים אותו "זה שאין לנקוב בשמו" או "אתה־יודע־מי"). הלורד וולדמורט ניסה להרוג גם את הארי, אך אמו, לילי פוטר, הקריבה את עצמה למען הארי ובכך נתנה לו הגנה. אמנם הקללה שהטיל וולדמורט על הארי פוטר לא הרגה אותו, אך היא הותירה במצחו צלקת בצורת ברק. אותה קללה חזרה נגד שולחה ופגעה בוולדמורט עצמו, שנעלם ואיבד את כל כוחותיו. מאז הארי נחשב למפורסם בקרב כל קהילת הקוסמים, על כך שהוא הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה ההורגת, ובכך הוא גם גרם למפלתו הזמנית וולדמורט. במכתב מפורטת רשימת הציוד של הארי לשנה הראשונה שלו הוגוורטס – בית הספר לכישוף ולקוסמות. את הציוד קונה הארי בסמטת דיאגון שבלונדון.

במשך שבע שנות לימודיו בבית הספר לקוסמות הוגוורטס, ובעיקר בשנתו האחרונה בה כבר אינו נמצא בבית הספר, המתועדות בספרים, מתרחש מאבק בין כוחות הטוב, שאותם מייצגים הארי פוטר וחבריו רון ויזלי והרמיוני גריינג'ר, בראשם מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור, לבין כוחות האופל שמייצגים לורד וולדמורט ואוכלי המוות (תומכיו), כשוולדמורט מנסה לחזור ולהשתלט על קהילת הקוסמים. במשך הזמן מגלה הארי פוטר יותר ויותר על עולם הקוסמים, על הוריו המתים ועל המלחמה שהייתה בעבר אל מול וולדמורט ותומכיו, אוכלי המוות. הניצחון במלחמה הזו תלוי אך ורק בהארי.

 

בשנתו הראשונה בהוגוורטס המתוארת בספר הארי פוטר ואבן החכמים, הארי מתיידד עם רון ויזלי ועם הרמיוני גריינג'ר. שלושתם נלחמים בלורד וולדמורט, המנסה לחזור לעולם הקוסמים בעזרת אבן החכמים, שיכולה להפוך כל מתכת לזהב, ולייצר את סם החיים, שיכול להקנות לו חיי נצח, בעזרת קווירל, המורה להתגוננות מפני כוחות האופל.

בשנה השנייה המתוארת בספר הארי פוטר וחדר הסודות, מנסים הארי וחבריו למצוא את האחראי לתקיפות מסתוריות בבית הספר שגורמות לאיבון של כמה מתלמידי בית ספר, רוח רפאים והחתולה של פילץ', אב הבית. בסופו של דבר, הארי מתעמת עם האחראי לכך – זיכרון שמור של הלורד וולדמורט שהופיע בתור יומנו של טום רידל (שמו הראשון של וולדמורט ושל אביו) שהשתלט על ג'יני ויזלי, אחותו הקטנה של רון, וגרם לה לשחרר את הבסיליסק (נחש ענק שמבט ישיר בעיניו גורם למוות) שגרם לאיבונים.

בשנה השלישית המתוארת בספר הארי פוטר והאסיר מאזקבאן הארי נחשף לראשונה לסנדקו, סיריוס בלק, אשר ישב שתים עשרה שנה בכלא הקוסמים, אזקבאן, לאחר שהופלל על ידי אוכל המוות פיטר פטיגרו (המוכר גם כ"זנב תולע") שבגד בו ובחבריו, והואשם ברצח קוסמים ומוגלגים ובהסגרת הוריו של הארי לוולדמורט. במקביל מתעמת הארי עם פיטר, שהיה חבר קרוב של הוריו ושל סיריוס, אך הסגיר אותם לוולדמורט, בנוסף הארי מתמודד עם חלום של קפטן קבוצת הקווידיץ', אדם זאב ופטרונוסים, שגוזלים את רוב כוחו.

בשנה הרביעית המתוארת בספר הארי פוטר וגביע האש הולך הארי לצפות באליפות העולם בקווידיץ' שמתרחשת במולדתו, אנגליה, ונחשף ל"אות האפל" – מסימני ההיכר של וולדמורט ותומכיו (המכונים "אוכלי המוות"). הארי מייצג את בית ספרו ב"טורניר הקוסמים המשולש" – תחרות בין נציגי שלושת בתי הספר לקוסמות הנמצאים בעולם. בזמן שהארי מתמודד בטורניר, מתחזק וולדמורט וזומם לשוב למלוא כוחותיו. בסוף הטורניר, כאשר הארי נוגע בגביע יחד עם סדריק דיגורי (תלמיד נוסף שייצג את הוגוורטס), הגביע מתגלה כ"מפתח מעבר" המשגר את הארי וסדריק הישר לידיו של וולדמורט, אשר רוצח את סדריק. וולדמורט בעזרת משרתו, פיטר פטיגרו, משתמש בדמו של הארי כדי להעניק לעצמו גוף חדש ולהשיב לעצמו את כוחותיו. הארי והלורד וולדמורט נאבקים, והארי מצליח להימלט ממנו ברגע האחרון. בסופו של דבר, הארי מבין שהמורה שלו להתגוננות מכוחות האופל הוא בעצם אוכל מוות מתחזה, שרצח את אביו, ברח מאזקבאן בעזרת אימו, וכעת חזר לשרת את אדונו.

בשנה החמישית המתוארת בספר הארי פוטר ומסדר עוף החול מקים דמבלדור מחדש את מסדר עוף החול, שמטרתו להילחם בוולדמורט ובתומכיו. הארי עומד למשפט שבסופו הוא מנצח (באילוץ רב). הארי פוטר וחברי המסדר מנסים לשכנע את קהילת הקוסמים שוולדמורט חזר לפעול, אך רוב הקוסמים אינם מאמינים להם ואף קוראים להם 'משוגעים'. בינתיים, בהוגוורטס, המורה להתגוננות מפני כוחות האופל (שמונתה בהמשך למפקחת העליונה מטעם משרד הקסמים), דולורס אמברידג', מאמללת את חייו של הארי ומתעללת בו, ומונעת לימוד מעשי בהתגוננות מפני כוחות האופל, והרמיוני, רון והארי מקימים את צבא דמבלדור. במהלך השנה מתאהב הארי בצ'ו צ'אנג. הארי וכמה תלמידים נוספים נלחמים בתומכיו של וולדמורט דבר שמוביל לקרב בין אותם תומכים לחברי מסדר עוף החול שבסופו סיריוס מת ולקרב נוסף בין וולדמורט לדמבלדור בתוך משרד הקסמים לעיני כל. בתום כל ההתרחשויות דמבלדור מגלה להארי כי טרם לידתו הייתה נבואה אשר אומרת כי וולדמורט והארי פוטר אינם יכולים להתקיים יחד בעולם ואחד מהם חייב למות בידי האחר.

בשנה השישית המתוארת בספר הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם נמצאת המלחמה בין וולדמורט ותומכיו לבין שאר קהילת הקוסמים בעיצומה. הארי ודמבלדור יוצאים לחקור את עברו של וולדמורט כדי לגלות את נקודות התורפה שלו. במקביל, הארי צריך להתמודד עם לימודי כשיפומטרי בשיקויים, הארי לא מי יודע מה בשיקויים ונעזר בישות מסתורי ששמה "הנסיך חצוי הדם". הארי וג'יני מתקרבים והופכים לזוג. לקראת סוף השנה מתחולל מאבק נוסף אל מול אוכלי המוות ובסופו המורה להתגוננות מפני כוחות האופל, לשעבר שיקויים, סוורוס סנייפ רוצח את דמבלדור. במרדף אחרי סוורוס סנייפ, הארי מנסה להשתמש בקללה של הנסיך חצוי הדם ומגלה שסנייפ עצמו הוא הנסיך חצוי הדם.

בשנה השביעית המתוארת בספר הארי פוטר ואוצרות המוות (העלילה הראשונה אשר לא מתרחשת ברובה בין כותלי בית הספר) המלחמה בין וולדמורט ואוכלי המוות לבין מסדר עוף החול מגיעה לשיא. עוזריו של וולדמורט מנסים להרוג את הארי כבר כאשר הוא עוזב את הדרסלים לצמיתות. במשך שנה זו הארי, רון והרמיוני עוזבים את בית הספר ומחפשים את שבעת ההורקרוקסים (חפצים שמאחסנים חלקיק מנשמתו של וולדמורט) של וולדמורט, בעקבות המשימה שהטיל דמבלדור על הארי לפני מותו, על מנת להשמידם ולהביא למותו של וולדמורט אחת ולתמיד. בנוסף, מגלה הארי פרטים חדשים על עברו של דמבלדור וכן הוא מגלה את האגדה על אוצרות המוות – שלושה חפצים קסומים שהאדם שמחזיק בשלושתם הוא אדון על המוות – גלימת ההיעלמות, אבן האוב ושרביט הסמבוק – השרביט החזק ביותר שקיים. בנוסף, הארי מגלה שגם הוא הורקרוקס. הארי מת וחוזר הפעם כהארי בלי החלק של וולדמורט בתוכו. הוא מאבד בשנה זו חברים קרובים כגון התנשמת הדוויג, רמוס לופין, נימפדורה טונקס, פרד ויזלי, אלאסטור "עין הזעם" מודי, דובי גמדון הבית ועוד. כמו כן, הוא מגלה פרטים נוספים על עברה של אמו ועל עברו של סוורוס סנייפ שנהרג על ידי וולדמורט בסוף הספר. בדו־קרב האחרון מביס הארי את וולדמורט

בפרק האחרון שבספר, יש אחרית דבר שמספרת על חיי הארי וחבריו 19 שנים לאחר סיום העלילה:

הארי פוטר התחתן עם ג'יני ויזלי ונולדו להם שני בנים אשר הגדול מבניהם התחיל כבר את לימודיו בהוגוורטס – ג'יימס סיריוס פוטר. השני, אלבוס סוורוס פוטר אמור להתחיל ללמוד בבית הספר בשנה הקרובה, ובת אחת, אשר עוד לא התחילה את לימודיה, לילי לונה פוטר.

הרמיוני גריינג'ר התחתנה עם רון ויזלי ונולדו להם בן ובת – רוז והוגו.

נוויל לונגבוטום הפך למורה לתורת הצמחים בהוגוורטס (לפי רולינג הוא גם התחתן עם חנה אבוט שהפכה לבעלת הפונדק הקלחת הרותחת.

דראקו מאלפוי התחתן עם אסטוריה מאלפוי ונולד לו בן בשם סקורפיו, שהשתתף בעלילה של הארי פוטר והילד המקולל.

טדי לופין, הבן של ניפדורה טונקס ורמוס לופין שמתו 19 שנה לפני, מתואר בתור חבר של ויקטואר וויזלי, הבת של פלר דלאקור וביל וויזלי.

בסוף הפרק עולה אלבוס סוורוס (בנו השני של הארי) להוגוורטס אקספרס ומתחיל את שנתו הראשונה בהוגוורטס.

הספרים

מוטיבים חוזרים

ישנן מספר נקודות, החוזרות בעלילות של הספרים השונים. הנה כמה מהן:

בסוף כל הספרים הארי יוצא מהוגוורטס, או שנכנס לאזור סודי של הטירה, ואז מתרחש קרב קסמים כלשהו, לרוב עם וולדמורט. הספר השביעי שונה, כיוון שבו לאורך כל הספר הארי מחוץ לבית הספר (במסע לחיפוש אחרי ההורקרוקסים), ובסופו הוא חוזר אליו לקרב המכריע.

ברוב הספרים, הארי, רון והרמיוני חושדים במישהו, אך לבסוף מתברר שהפושע הוא אדם אחר, לא צפוי. דוגמאות: בספר הראשון נחשד סנייפ בניסיונות לגנבת אבן החכמים, והאשם הוא קווירל שתמך וחלק את גופו עם וולדמורט. בספר השני הם חושדים בדראקו מאלפוי בפתיחת חדר הסודות ומאוחר יותר ברובאוס האגריד, אך האשמה היא ג'יני ויזלי שמוחה נשלט על ידי הורקרוקס של טום רידל (ההורקרוקס נוצר לפני שוולדמורט שינה את שמו). בשלישי נחשד סיריוס בלק בהעברת מידע לוולדמורט שרצח הוריו של הארי והאשם הוא פיטר פטיגרו שפחד והעדיף לבגוד בחבריו ולא למות כפי שהם היו עושים למענו. ברביעי נחשד איגור קרקרוף, שהוא אוכל מוות בניסיון לרצוח את הארי, והפושע הוא ברטמיוס קראוץ' ג׳וניור, הבן של ברטמיוס קראוץ', עובד בכיר במשרד הקסמים, שהתחלף עם אמו וברח מאזקבאן בעזרתה. הוא התחזה להילאי הנודע, אלאסטור "עין הזעם" מודי, שבספר הזה כבר נחשב לקצת מטורף בעיני משרד הקסמים. נוסף לכך, לאורך כל הסדרה הארי חושד בסוורוס סנייפ כמי שנותר נאמן לאדון האופל, עד שנחשף כי למעשה הוא הגן על הארי כל חייו, כמי שהיה בנה של האישה שאהב יותר מכול.

בסופם של כמעט כל הספרים נערכת שיחת סיכום בין דמבלדור להארי, ובה מסביר דמבלדור את כל הדברים שנשארו פתוחים בספר. היוצאים מן הכלל הוא הספר השישי, שכן בסופו דמבלדור נרצח (ולמרות זאת, בספר השביעי הוא שב ומסכם).

הארי ומאלפוי מתעמתים ברכבת בדרך להוגוורטס, בכל הספרים בהם הארי נוסע ברכבת (כולם חוץ מהשני שדרכו לתחנת הרכבת נחסמה על ידי גמדון הבית דובי שניסה למנוע ממנו להגיע להוגוורטס, והשביעי בו הארי כלל לא למד בהוגוורטס).

ברוב הספרים יש עלילת משנה, הנחשפת לאורך הספר, שמדברת על אירועים שקרו לפני זמן רב. דוגמאות: חייהם הצעירים ומותם של ג׳יימס ולילי פוטר נחשפים אל הארי בספר השלישי, חייו של וולדמורט הצעיר נחשפים בשני ובשישי, ובספר השביעי מתוארים חייו של דמבלדור בצעירותו.

בכל הספרים (להוציא הראשון), הארי עוזב את הדרסלים לפני תחילת הלימודים שבאחד בספטמבר, והולך למקומות שונים – בעיקר ל"מחילה", בית משפחת ויזלי.

בכל הספרים (להוציא השביעי) ישנה סצנה במרפאה לקראת סיום.

ברוב הספרים מתוארים חלומות או חזיונות של הארי לפרטי פרטים, כאשר הם מדברים על פחדים שיש להארי, רגעים שחווה ואף לפעמים מחשבות ורגשות עזים של וולדמורט (למשל: בספר החמישי הארי רואה בחלומו את ארתור ויזלי מוכש במחלקת המסתורין על ידי הנחשית של וולדמורט, נגיני).

הסרטים

בשנת 1999, מכרה רולינג את הזכויות של הסרט לארבעת ספרי "הארי פוטר" הראשונים לחברת הסרטים האחים וורנר בעלות של מיליון ליש"ט. סטיבן ספילברג קיבל הצעה לביים את הסרט הראשון, אך בסופו של דבר את הסרט הראשון והשני ביים כריס קולומבוס, את השלישי אלפונסו קוארון, את הרביעי מייק ניואל ואת החמישי, השישי והשביעי דייוויד ייטס.

בשנת 2000 נבחרו באודישנים מבין אלפי מתחרים, שלושה שחקנים אנונימיים למדי באותה עת – דניאל רדקליף, אמה ווטסון ורופרט גרינט – שגילמו את הדמויות הראשיות: הארי, הרמיוני ורון, בהתאמה.

 

דמויות

תלמידים

הארי פוטר – הדמות הראשית בסדרה

רון ויזלי – החבר הטוב ביותר של הארי, יחד עם הרמיוני

הרמיוני גריינג'ר – החברה הטובה ביותר של הארי, יחד עם רון

ג'יני ויזלי – אחותו הקטנה של רון, ובהמשך חברתו של הארי

דראקו מאלפוי – אויבו של הארי

נוויל לונגבוטום – חבר טוב של הארי

לונה לאבגוד – מתחברת להארי בספר החמישי ("הארי פוטר ומסדר עוף החול"), ושותפה פעילה בצבא דמבלדור

מורי בית ספר הוגוורטס

אלבוס דמבלדור – מנהל בית הספר לקוסמות הוגוורטס, נרצח בספר השישי. רציני אך יודע לצחוק בזמן הנכון, לפעמים לא מובן.

פרופסור ברבג' – מורה לחקר המוגלגים.

רובאוס האגריד – שומר הקרקעות בהוגוורטס לאחר שסולק מבית הספר. החל מהספר השלישי מורה לטיפול ביצורי פלא בבית הספר הוגוורטס.

מינרווה מקגונגל – ראש בית גריפינדור, המורה לשינוי צורה והסגנית של דמבלדור.

פרופסור לופין – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל (בספר השלישי). אדם זאב, ובן זוגה של נימפדורה טונקס החל מהספר השישי.

סוורוס סנייפ – ראש בית סלית'רין, המורה לשיקויים והתגוננות מפני כוחות האופל (בספר השישי) ומנהל בית הספר לקוסמות הוגוורטס (בספר השביעי) ובספר השביעי מתגלה כטוב. נרצח על ידי נגיני.

דולורס אמברידג' – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בספר החמישי. בהמשך מונתה להיות המפקחת עליונה על הוגוורטס ולאחר מכן גם למנהלת.

גילדרוי לוקהרט – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בספר השני. הוא מציג את עצמו כקוסם מפורסם, אבל בפועל הוא שרלטן.

פרופסור קווירל – מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בספר הראשון, נושא עמו את וולדמורט.

פרופסור סיביל טרלוני – מורה לגילוי עתידות. פוטרה על ידי דולורס אמברידג' בספר החמישי אך ממשיכה ללמד לאחר עזיבתה של אמברידג' את הוגוורטס יחד עם פירנזה הקנאטור.

פרופסור וקטור – מורה לכשפומטיקה.

פרופסור פליטיק – ראש בית רייבנקלו, מורה ללחשים.

פרופסור ספראוט – ראשת בית הפלפאף, מורה לתורת הצמחים.

פרופסור גרבלי פלנק – מורה מחליפה לרובאוס האגריד בטיפול ביצורי פלא.

פרופסור סלגהורן – מחליף את סוורוס סנייפ בלימוד שיקויים החל מהספר השישי, מקים מועדון ה"סלג סלבז".

חברת P.M.I סחר וייזום בע"מ, בניהולו של בועז דקל, היא החברה המובילה בישראל בייצור, שיווק והפצה של מוצרי פנאי ממותגים לילדים ובני נוער.

 .P.M.I נוסדה על ידי בועז דקל ב-1997 כחברה בת של קבוצת בר – שיווק והפצה בע"מ. בשנת 2009 רכש בועז דקל את החברה (באמצעות עוגיו אחזקות בע"מ), ומחזיק כיום 100% ממנויותיה.

P.M.I  צברה במהלך שנות קיומה מוניטין של חברה מובילת שוק, קובעת טרנדים, בעלת פרופיל תקשורתי גבוה, ודוגלת במקצוענות ללא פשרות.

 P.M.I פועלת בשלושה תחומי פעילות עיקריים:

 צעצועים  

P.M.I מייצגת בישראל חברות צעצועים הגדולות בעולם, ומייבאת לישראל את מותגי הצעצועים המובילים. בין חברות הצעצועים ניתן למנות את:

  GP – Giochi Preziosi מאיטליה – חברת הצעצועים הרביעית בגודלה בעולם, עם עשרות מותגים וביניהם גורמיטי, In My Pocket, Dinofroz, stikeez ועוד…

 Ganz מקנדה – יצרנית צעצועי Webkinz. צעצועי Webkinz זוכים להצלחה חסרת תקדים בישראל, עם מכירות של מעל מליון בובות, נתון שמעורר התפעלות ביחס למשק הישראלי.

Vivid Imaginations –  חברת הצעצועים הגדולה בבריטניה, המייצרת משווקת בין היתר את צעצועי      Moshi Monsters.· Rovi –  החברה הפינית, בעלת מותג Angry Birds. החברה הראשונה ששמה את האפליקציה הסלולרית כבסיס לבניית מותגי צעצועים.

Rainbow –  חברת הצעצועים והאנימציה האיטלקית, בעלת מותגי winx ו- Huntik. חברה מובילה באירופה באיכות מוצריה.

 מוצרי איסוף

P.M.I היא בעלת שם עולמי בשיווק מוצרי איסוף בכלל, והינה הגורם הדומיננטי בענף בישראל בפרט.

החברה הינה בעלת המותג סופרגול אותו היא משיקה מידי שנה ברציפות מאז 1997. סופרגול (לינקבילי) הוא מותג האיסוף המוביל בישראל עם מכירות של מיליוני מעטפות מידי שנה. סופרגול הינו אלבום האיסוף של אוהדי הכדורגל בישראל, ו-P.M.I הינה זכיינית של התאחדות הכדורגל בישראל ושל ארגון שחקני הכדורגל.

 הוצאה לאור

P.M.I מוציאה לאור ומשווקת מידי שנה מעל 40 כותרים של חוברות צביעה והפעלה לילדים, של מגוון מותגים מובילים. כמו כן מוציאה P.M.I לאור עשרות יומנים ממותגים לתלמיד, עם מכירות של מאות אלפי כותרים לשנה. בין הכותרים ש P.M.I. הוציאה לאור לאחרונה ניתן למצוא את פאוור רינג'רס, מונסונו, אנגרי בירדס, גורמיטי, moshi monsters ועוד.

מוזמנים לקרוא עוד על בועז דקל.

לכתבה – בועז דקל הישראלי שהצליח לרשום סימן מסחרי על דמויות האימוג'י

לכתבה עם בועז דקל איך לנתק ילדים מהמחשב ולעבור לצעצועים מוחשיים?

לפרוטפוליו של בועז דקל 

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר