יורם קראוס על הרי הדולומטים של צפון איטליה

קטגוריות

קטגוריות

יורם קראוס המלצות על צפון איטליה

בפוסט זה מתאר יורם קראוס, חובב טיולים, ספורט אתגרי וטיפוס הרים, על מסלולים מיוחדים לטיול בהרי הדולומטים של צפון איטליה

שלום, כאן יורם קראוס וכמו תמיד אני אוהב לשלב בין העולמות העסקיים לעולמות האקסטרים. מוזמנים לקרוא ולטייל בהרי הדולומטים של איטליה. על מסלולים מושלמים לטיול.

יורם קראוס מציג: עובדות ומסלולי טיול מעניינות עבור הדולומיטים של צפון איטליה

קל להבין מדוע לדולומיטים של צפון איטליה יש מוניטין כזה של יעד חופשה אפי. אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו הוא אידיאלי לטיולים רגליים, טיפוסים ולספוג את הנוף המדהים.

יורם קראוס. הרי הדולומטיים איטליה

הדרך הטובה לחקור את הדולומיטים היא על ידי שכירת רכב עם ההגעה לבולצאנו (או כל עיר אחרת בצפון איטליה). חלופה מצוינת היא לרכוש מובילקארד דרום טירול ליום, שלושה או שבעה ימים.

1. כנסיית סנט ולנטין בסיוסי

העיירה המוזרה סיוסי (Seiser Alm בגרמנית) היא הבסיס המושלם להרפתקאות הליכה ורכיבה על אופניים בהרי הדולומיטים. לאורך המסלול תראו בתי חווה  מושלמים ותאכלו לטעום ממעדני דרום טירול טעימים תוצרת בית.

טיול קצר מהעיר מביא אתכם לכנסיית סנט ולנטין שמתהדרת בציורי קיר מדהימים גם מבפנים וגם מבחוץ. הכנסייה יפה במיוחד בבוקר או בזמן השקיעה עם רקע ההר שמייצר תפאורה קסומה.

העיירה סיוסי נמצאת גם בסמוך לפארק הטבע רוזנגרטן ולדרך מעבר הדולומיטים, כך שיש לכם שפע של אפשרויות לחקור את הנוף שמסביב. תוכלו גם לצאת לטיול יום לבולה ולבקר בגן הוורדים הגבוה באירופה או לגלות עוד על האזור במוזיאון לתלבושות מסורתיות.

2. פירמידות כדור הארץ ברנון

הנופים של הדולומיטים מעוררי יראת כבוד, אבל הם גם מאוד זרים. עולם אחר זה מודגם על ידי פירמידות האדמה הממוקמות מעל בולצאנו על רנון. התצורות המוזרות הללו הן מהגדולות באירופה והן נוצרות מחימר מורנה קרחוני. כשהיא יבשה, האדמה הזו קשה כמו אבן, אבל עם הגשם הראשון היא הופכת לגוש בוצי רך ומתחילה לגלוש במורד צלע ההר.

הצלם קיליאן שונברגר לכד את הנוף הזר הזה בסדרת תמונות עוצרות נשימה המציגות את היופי של המבנים המסתוריים הללו. ניתן לבקר בפירמידות בטיול לאורך שביל מספר 24. למידע נוסף על טיולים בדולומיטים, עיין במדריך המקיף שלנו ללולאת Tre Cime di Lavaredo או את המסלול המלא שלנו לטיול תרמילאים של שבועיים בצפון איטליה.

3. לאונרדו דה וינצ'י

הדולומיטים, המוכרים כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הם רכס הרים הגובל עם אוסטריה ושוויץ.

אם אתה אוהד לאונרדו דה וינצ'י. ביקור באזור זה של הדולומיטים יכול להיות כמו טיול במוחו. המוזיאון האינטראקטיבי של לאונרדו בווינצ'י הוא חוויה ששוקעת אותך בעולמו של איש הרנסנס. עם דגמים תלת מימדיים של הסקיצות וההמצאות שלו.

משם, תוכלו גם לקחת רכבל לפאסו פורדוי, שם תזכו לכמה מהנופים הטובים בהרי הדולומיטים. זהו בסיס מצוין למטיילים ולגולשי סקי כאחד. אני ממליץ בחום להוסיף מכאן את הטיול לפיז בו, אחת הפסגות הקלות בלמעלה מ-3,000 מטר בדולומיטים.

4. הדולומיטים בסתיו

כשמדובר בנוף הררי קולנועי, מעטים המקומות שמתחרים בדולומיטים. פסגות נישאות מתנשאות משדות מרעה אלפיניים קטיפתיים, זרועות בקתות ובקתות. הנוף הזה מיועד למטיילים אקטיביים. זאת לצד טיולי הליכה ברמה עולמית וטיפוס דרך פראטה בקיץ וסקי בחורף.

אמנם אין זמן אחד הכי טוב לבקר בהרי הדולומיטים, אבל האביב והסתיו מציעים תנאים אידיאליים לטיולים באזור הייחודי הזה של האלפים האיטלקיים. הטמפרטורות מתונות מאשר בדרום איטליה או בשפלה, מה שהופך את הטיול לחוויה נוחה עבור רובם. גם הריפוגי (בקתות ההרים) פתוחות בשעה זו. מה שמאפשר טיולים יומיים ללא צורך לחזור לעיר ללילה או לסחוב ציוד מחנאות בחבילה.

בעוד אוויר הסתיו זוהר בשמש, תמצאו כמה מהנופים היפים באתר מורשת עולמית זה של אונסק"ו. הקפד להביא את המצלמה שלך, כי הנוף הוא ללא תחרות ביופיו. אתה גם תוכל לחקור פסגות רבות לגמרי לבד. שכן אור הסתיו רוחץ את הצוקים וההרים בזוהר רך.

למידע נוסף אודות יורם קראוס.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר