מור קורן פסיכומטרי – סיפור ההצלחה במספרים

קטגוריות

קטגוריות
קורס פסיכומטרי מור קורן

מור קורן פסיכומטרי – סיפור ההצלחה במספרים

13 שנות פעילות, 7-8 תלמידים בלבד בכל כיתה, ממוצע ציונים הגבוה בכ- 80 נקודות מהממוצע הארצי ואחד מכל חמישה מצליח לחצות את רף ה-700 נקודות, כל אלו ועוד הם המספרים העומדים מאחורי סיפור ההצלחה של בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן

"בשנת 2006, כאשר החלטתי לצאת לדרך עצמאית לאחר עשור של פעילות כמורה בכיר במוסדות שונים", מספר לנו מור קורן, מייסד ובעלים של בית הספר לפסיכומטרי הנושא את שמו, "עמד לנגד עיניי חלום מרכזי אחד והוא לפתוח בית ספר לפסיכומטרי אשר יהווה אלטרנטיבה מעשית וחסכונית לקורסי הפסיכומטרי היקרים של המכונים המוכרים אשר פעלו וחלקם פועלים עד היום בתחום".

חלומו של מור קורן, בעל תואר שני במדעי המחשב ומתמטיקה, מומש בתחילת שנת 2006,  וכיום, בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן נכנס לשנתו ה-13 וזה הזמן "לנתח" את המספרים העומדים מאחורי סיפור הצלחתו. "אחד מהנתונים המספריים המאפיינים את פעילות בית הספר", מסביר לנו מור קורן, "מבוסס על החלטה אותה קיבלתי בתחילת הדרך והיא פתיחתן של כיתות לימוד לשבעה או שמונה תלמידים בלבד בכל כיתה. החלטה זו נובעת מהצורך המעשי להתאים לכל תלמיד ותלמידה את תכנית הלימוד האישית המותאמת ליכולותיו. אף על פי שכל מכוני הפסיכומטרי האחרים מקפידים להדגיש את נושא היחס האישי והתאמת תכניות הלימוד, הם מתקשים לעשות זאת בכיתות לימוד המאכלסות כ-30 עד 40 תלמידים ולכן היה חשוב לי להגדיר סטנדרט אחר באמצעותו ניתן ליישם הלכה למעשה את נושא היחס האישי והתאמת תכנית הלימוד האישית לכל תלמיד ותלמידה בקורס".

קורס פסיכומטרי מור קורן

יחידת עילית של מדריכים ומורים מצטיינים

בשנותיו הראשונות של בית הספר, מור קורן הוא זה אשר העביר בעצמו את כל הקורסים, "זאת בהחלט הייתה עבורי תקופה מאתגרת ברמה המנטאלית, הפיזית והשכלית" הוא נזכר ומספר לנו שכיום "את המדריכים והמורים אני מקפיד לבחור בפינצטה גם על סמך ציוניהם במבחני הפסיכומטרי וגם על סמך כישוריהם ויכולותיהם הבינאישיות. את צוות ההדרכה הפועל בבית הספר גיבשתי לאורך השנים וכיום הוא מונה אך ורק מדריכים מצטיינים המתאפיינים ביכולות בינאישיות גבוהות במיוחד המאפשרות להם ליישם הלכה למעשה את נושא היחס האישי ולנטוע בכל תלמיד ותלמידה את האמונה בעצמו. בנוסף, חשוב לי לציין שאני מתגמל את צוות המורים לא רק על בסיס הצלחה מספרית בבחינות הפסיכומטרי של תלמידיהם אלא גם על זמינותם לכל תלמיד ותלמיד מעבר למסגרת שעות הלימוד בקורס".

אחד מתלמידי בית הספר עימם שוחחנו במהלך ביקורנו במקום, חיזק את דבריו של מור קורן והוסיף: "בכיתה בה למדתי היו רק עוד שבעה תלמידים מלבדי והדבר אפשר למדריך להסביר לכל תלמיד בדיוק את מה שהוא צריך וזאת מבלי לעכב את יתר התלמידים". תלמידים נוספים אותם פגשנו במהלך הביקור, ציינו בפנינו את הערכתם הרבה לצוותי ההדרכה הפועלים בבית הספר וכולם הדגישו בפנינו את המענה אותו הם מקבלים מצוות ההדרכה גם מחוץ למסגרת שעות הלימוד בקורס.

80 נקודות יותר מהממוצע הארצי

 נתון מספרי המעיד יותר מהכול על הצלחתו של בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן, נחשף לנגד עינינו באמצעות סקרים פנימיים אותם מקיימים בתדירות גבוהה בבית הספר. "לאורך כל השנים האחרונות", מספר לנו מור קורן, "תלמידי בית הספר מצליחים להגיע לציונים הגבוהים בממוצע ב-80 נקודות ממוצע הציונים הארצי. בנוסף, אחד מכל חמישה תלמידים בכל אחד מהקורסים שלנו במהלך השנים האחרונות מצליח לחצות את רף ה-700 הנקודות ומבחינה סטטיסטית זהו נתון הגבוה פי 4 מהיחס באוכלוסייה הכללית".

 

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר