שלומי שי מויאל – הקרב על השוקולד

קטגוריות

קטגוריות

מדענים ותזונאים בנושא הקרב על השוקולד מאת שלומי שי אמויאל

מי לא אוהב שוקולד? כאן שלומי שי אמויאל ומאמר זה מתייחס להיבטים הבריאותיים של השוקולד.

מדענים וחוקרים תמיד יגידו לאנשים שאכילת שוקולד טובה ללב מכיוון שיש לו את היכולת להפחית את ה-LDL או המכונה כולסטרול רע והיא תקדם זרימת דם טובה על ידי הפחתת רמת לחץ הדם לאדם הקשור לרמות גבוהות של דם. לַחַץ.

עם זאת, תזונאים תמיד יתווכחו על רגשות ותוצאות. לגביהם, יש להם בסיס למה שהם יטענו למחקרים האלה. לדוגמה, כמה חומרים, רכיבים ותרכובות של שוקולד נחשבים פוגעים בבריאות הגוף. תרכובת בשם Anandamide משפיעה על הרצפטור של המוח מה שהופך את התחושה של "גבוה" למעין קולטן במוח המשותף לאלו של נטילת מריחואנה. אי סבילות היא גם גורם שנחשב כאן שיכול להיגרם על ידי תרכובת בשם Exorphins. זה כמו חומר מורפיום חיצוני בשוקולד באיזה המשך פסיכולוגי או אפילו בעיית מעיים.

הם גם מאמינים שלשוקולדים יש כמה מרכיבים פעילים ביולוגית כמו אמינים ביוגניים, מתילקסנטינים וחומצות שומן דמויות קנבינואידים. לכל החומרים המוזכרים יש פוטנציאל לגרום לכל התנהגויות חריגות ואפילו תחושות פסיכולוגיות הדומות לאלו של כל חומר ממכר ובלתי נסבל אחר.

מכל ההשלכות שהוזכרו לעיל וההשפעות המזיקות של שוקולד לגוף, מסביר שלומי שי אמויאל. המחקר לא מסתיים שם. מדענים רצו להוכיח ששוקולד אינו מזיק כשהוא נלקח רק בכמות הנכונה. הנה מה שהם גילו שבו הם משתמשים נגד התזונאית כדי לנצח בטוח בטיעון כזה. מחקרים מראים שלאבקת קקאו, שוקולד חלב ושוקולד מריר יש ערכים גבוהים של יכולת ספיגת רדיקלי חמצן בהשוואה לכל מאכל ידוע אחר, כגון אוכמניות ושזיפים מיובשים. ערכי קיבולת ספיגת רדיקלי חמצן פועלים למדידת העוצמה של חומר נוגד חמצון הקיים. נוגד חמצון הוא סוג של חומר המגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים מזיקים על ידי ייצור פרוקסידים וחמצן. לשם כמה הם בטא-קרוטן, ויטמין C ואלפא טוקופרול. מחקרים מראים שיש יותר מ-13,000 יחידות ערכי קיבולת ספיגת רדיקלי חמצן בשוקולד מריר בהשוואה לשוקולד חלב שיש בו רק כ-6,700 יחידות. פי שניים נוגדי חמצון בקקאו מתחילים להיות כאשר מדובר באבקה לא ממותקת. אבל כאשר הוא מומר לשוקולד שחור אך מדלל אותו למים, חלב וסוכר, הכמות הכוללת של הפלבנואיד בכל מנה היא כמחצית מזו שבשוקולד חלב.

הנקודה התחתונה שבגללה שני הצדדים נמצאים בקרב לקראת שוקולד היא שהם רק רצו לגלות את הדרך הטובה ביותר כיצד להסביר את הצד החיובי והשלילי בצריכת שוקולד. הנה המחשבה הכללית והסיכום של כל המחקרים שנעשו על ידי שני הצדדים. מדענים ותזונאים מוצאים תוצאות דומות עם תרכובות בירקות ופירות, יין אדום, עגבניות ותה בהשוואה לתרכובת השוקולד שמביאה למסקנה אחת משותפת ואותה מסקנה. הרכיבים הם בטוחים נוגדי חמצון ששני הצדדים הסכימו. המסקנה אומרת שכמות נכונה של צריכת שוקולד תניב תוצאה טובה לגוף והיא מזיקה אם אחרת. מכיוון ששני הצדדים מתווכחים על כל תוצאות טובות ואפילו רעות לאכילת שוקולד, זה עדיין רצון עבורנו לאכול שוקולד בעודנו מחכים למחקר עתידי, כשמדען ותזונאי מבטיח להביא מחקר סופי.

מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים ותכנים של שלומי שי אמויאל נדל"ן.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר