טחינולינה – טחינה מלאה אורגנית בתוספת ספירולינה

קטגוריות

קטגוריות
טחינולינה בתוספת ספירולינה

טחינולינה – טחינה מלאה אורגנית בתוספת ספירולינה

טחינולינה – טחינה מלאה אורגנית בתוספת ספירולינה

טרנד הבריאות כבר הספיק להפוך לתרבות בישראל. הצרכנים היום מוכנים לשלם פרמיה הוגנת עבור מוצרים בריאים יותר. ישנה דרישה מהותית למזון מ-  100% רכיבים טבעיים, ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל, תוספת סוכר וכדומה.

לאחרונה ניתן להתרשם שמזון מסורתי העונה על ההגדרות שלעיל ובנוסף – מועשר ברכיבים בריאותיים כמו סיבים תזונתיים, חיידקים פרוביוטים, ויטמינים או ספירולינה (מזון-על) נתפס ע"י צרכנים כחדשני ומעודכן, בעל ערך מוסף להם ולבני משפחתם והם מוכנים להתנסות ולרכוש. מדובר ביוגורטים מועשרים בחלבון, לחמים ולחמניות עם סיבים תזונתיים, מיצים טבעיים עם כורכום ועוד.

חברת ניליפוד, המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרי מזון בריאותיים, הודיעה על השקת מותג טחינה חדשני שמכיל את אצת הספירולינה (שמעתם נכון: אצה). מוצר זה נותן מענה לביקוש של הצרכנים בישראל לאכול מוצרי מזון בריאים ומוכרים בתוספת ערך מוסף שלא היה קיים בהם קודם. למותג החדש הזה קוראים טחינולינה (טחינה עם ספירולינה).

לפי החברה, הטחינולינה היא קודם כל טחינה גולמית איכותית וטעימה משומשום מלא ואורגני, המועשרת בספירולינה הידועה בכינוייה "אצת-העל", אשר מכילה כלורופיל שמעניק לטחינולינה את צבעה הירקרק. הכלורופיל מנקה את הגוף מרעלים, מחזק את הדם ואת מערכת החיסון ומשמש כנוגד חמצון עוצמתי (אנטי-אוקסידנט).

הספירולינה משפרת את הערך התזונתי של כל מזון אליו היא מוספת. יש ביכולתה לשפר את הביטחון התזונתי של כל אוכלויסה שצורכת אותה ולקדם את בריאות הציבור. היא אצת מים מתוקים טבעית ומוגדרת מזון – על (סופרפוד) מאחר שהיא מכילה 60% חלבון, ויטמינים, מינרלים, כלורופיל, נוגדי חמצון, אומגה 3 ו- 6 ועוד ערכים תזונתיים חשובים. הספירולינה נמצאת בשימוש צרכנים רבים בישראל ובעיקר בקרב ספורטאים ושוחרי בריאות.

אצת הספירולינה אשר משתייכת למשפחת אצות המיים המתוקים סיפקה למיליוני אנשים את דרישות החלבון העיקריות במשך כ- 5,000 שנה. היא היתה אהודה במיוחד על תושבי מקסיקו, הוואי, מספר מדינות באפריקה ומדינות נוספות בעולם סביב תקופות קדומות. אולם היה זה רק בשנות ה- 70' כאשר הייצור שלה הפך למסחרי בהיקפים משמעותיים, עת ועידת המזון העולמית של האו"ם הכריזה על הספירולינה כעל מזון העתיד, מאחר וכבר יכלו אז לחקור אותה במעבדות מזון ולזהות את הרכבה הייחודי. כך הפכה הספירולינה למוצר מזון מבוקש בארה"ב כבר בשנות ה 70 של המאה שעברה ואט אט התרחב השימוש בה מהשוליים למרכז ומהמערב לשאר העולם.

טחינולינה בתוספת ספירולינה

ענת מטיאש, דיאטנית קלינית: "חלבון מן הצומח למעשה אינו מכיל את כל השאריות של חלבון מן החי כגון שומן רווי, רעלים או אנטיביוטיקה שהחיה מקבלת. חלבון מן הצומח הינו בעל זמן עיכול קצר יותר ואין בו פסולת רעילה. לצורך העניין 100 גרם אצת ספירולינה מיובשת מכילה 57 גרם חלבון שזה פי שלושה מכמות החלבון שיש בקטניות!"

"חלבון יעיל לא רק לבניית שרירים וכוח כפי שרובנו הורגלנו לחשוב; הוא מסייע גם לפיתוח הסבולת הכללית, לאיזון רמת הסוכר בדם, לאיזון הכימי במוח, לבריאות מערכת העצבים, לריפוי מהיר של הגוף ולהיבטים רבים ואחרים של חיים בריאים."

"כתזונאית, אני פוגשת לאחרונה יותר ויותר אתלטים ששואלים אותי על הספירולינה אשר מעולה לעוסקים בפעילות גופנית. היא מכילה את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות ובסה"כ 18 חומצות אמינו. היא עשירה במגוון ויטמינים כגון: A, B6, B2, B1, K ומינרלים עיקריים: סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, זרחן, אבץ, מנגן, גופרית ונתרן. הספירולינה היא מקור טבעי שופע של כלורופיל אשר ידוע כמסייע בנטרול רעלים בגוף. היא המקור הטוב ביותר לחומצה גמא-לינולאית מקבוצת אומגה 6, מכילה אומגה 3 ועשירה בקשת רחבה של נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים)."

הספירולינה עשירה כל כך מבחינה תזונתית, שיש שמאמינים שאפשר לחיות לזמן מה רק באמצעותה. נאס"א נהגה כבר בשנות ה- 80' לצייד את המשלחות לחלל באספקת ספירולינה כמזון עבור האסטרונאוטים בזמן השהייה בחללית.

אם כן, השילוב הקולינרי והבריאותי בין הטחינה הגולמית לבין הספירולינה יוצר מזון חכם וטעים במיוחד. טעמה של הספירולינה משתלב באופן נפלא בטעם הטחינה ויש הטוענים שהוא אף משדרג את הטחינה לרמת גורמה!

אכילת טחינולינה הנה מרתקת מפני שיש בה שילוב של מזון יומיומי-מסורתי אשר מוכר לנו מילדות אולם בתוספת חדשנית ומרגשת שכולנו שואפים להעשיר בו את תזונתנו. הספירולינה תורמת לטחינה ניחוחות של טבע ירוק, רעננות ושפע של בריאות.

מומלץ להוסיף את הטחינולינה ישירות על סלט, כריך או כל מאכל אחר וליהנות מהטעם הנהדר. הטחינולינה עשויה מ- 100% רכיבים טבעיים ומכילה רק טחינה גולמית משומשום מלא אורגני וספירולינה. ללא תוספת מלח, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא כולסטרול, ללא שומן טראנס.

להשיג בחנויות הטבע והרשתות המתמחות ברחבי הארץ.

מחיר מומלץ לאריזה של  350 גרם: 22 – 20 ש"ח

אודות ניליפוד – טק

חברת ניליפוד-טק מתמחה בפיתוח ושיווק מזון בריאות ייחודי המסייע לתזונה נבונה לשוחרי בריאות, לעוסקים בספורט ולכל מי שמעוניין לשפר ולהעשיר את התפריט היומי שלו.

המוצרים מיוצרים מרכיבים טבעיים בלבד, ללא תוספת סוכר, ממתיקים מלאכותיים או מלח וללא חומרים משמרים או צבעי מאכל.

כחלק מהתפיסה הבסיסית שמזון צריך להיות לא רק טעים אלא גם מועיל לגוף האדם, מוצרי החברה מועשרים במזונות על כגון ספירולינה, עשב חיטה, כורכום, סיבים תזונתיים, פרוביוטיקה, חלבון ועוד.

מאמרים נוספים

הירשם לניוזלטר

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר