ישראל פיגא וג'קי וייס למען ישראל

קטגוריות

קטגוריות

שראל פיגא וג'קי וייס מובילים יוזמה ישראלית בקמפוסים באירופה

אנשי העסקים ישראל פיגא וג'קי וייס פתחו לאחרונה במיזם הסברה חסר תקדים. המטרה להילחם בדעות האנטי-ישראליות בקרב סטודנטים באנגליה ובאירופה.

הכירו את היוזמה החדשה של  ישראל פיגא וגק'י וייס. מה עושים כאשר ארגונים אנטי-ישראליים ותנועת ה-BDS מצליחים לחדור בהצלחה לקמפוסים המרכזיים באנגליה ובאירופה. מה עושים כשהם מעבירים מסרים אנטי-ישראליים לדור הצעיר והמשפיע של מקבלי ההחלטות בעתיד?

ישראל פיגא וג'קי וייס, העומדים מאחורי ארגון 'ישראל בהסברה' ופעילים ותיקים בתחום ההסברה הישראלית. השניים החליטו ליזום מהלך חסר תקדים. המטרתה להילחם בתופעה זו ולהחזיר את התמיכה בישראל בקמפוסים מרכזיים.

"זיהינו מגמה מדאיגה. לפיה בעוד שהממשלות באירופה עדיין תומכות בישראל, קולות ודעות אנטי-ישראליים הולכים ותופסים תאוצה בקמפוסים מובילים. כוונתי לקמפוסים כמו אוקספורד, קיימברידג' ואחרים", אומר ישראל פיגא בראיון לטיימס. "אלו סטודנטים צעירים, ליברלים ורעבים לצדק חברתי שמקבלים מידע חד-צדדי על הסכסוך. אנחנו מאמינים שאם לא נשנה מגמה זו היום על ידי הסברה נכונה. נמצא את עצמנו בעוד מספר שנים מול ממשלות אירופאיות שרובן מתנגדות לישראל", מוסיף ג'קי וייס.

לכן השניים יזמו והובילו להקמתו של ארגון 'ניצני תקווה'. ארגון הסברה ישראלי ללא כוונות רווח. מטרתו יצירת שינוי תודעתי וחיזוק התמיכה בישראל בקרב דור העתיד של אירופה. זאת באמצעות פעילות בקמפוסים.

דגל ישראל. ישראל פיגא. ג'קי וייס

הארגון 'ניצני תקווה' יפעל בצורה אסטרטגית ב-15 קמפוסים מובילים באנגליה ובאירופה על בסיס מספר עקרונות מרכזיים:

יצירת מסה קריטית של סטודנטים פרו-ישראלים פעילים בקמפוס – הארגון יזהה ויגייס סטודנטים תומכי ישראל, יספק להם הכשרה בהסברה, יעניק להם מלגות ויסייע בארגון פעילות שוטפת שלהם. ישראל פיגא וג'קי וייס מאמינים כי מסה קריטית כזו יכולה להשפיע ולחולל שינוי בכל קמפוס.

ימי ושבועות ישראל בקמפוס – הארגון יארגן מידי שנה ב-15 הקמפוסים ימים ושבועות שלמים של הסברה ישראלית – הרצאות ואירועים שיעבירו דוברים ישראלים בולטים, סדנאות ופעילויות חווייתיות ועוד פעילויות שמטרתן חיזוק התדמית של ישראל בעיני הסטודנטים.

חיזוק הקשר בין סטודנטים

"ישראל סולידרית" – תכנית לחיזוק הקשר בין סטודנטים יהודים פרו-ישראלים לבין סטודנטים לא יהודים פרו-ישראלים בקמפוסים, שתכלול אירועי גיבוש ופעילות משותפת. "רבים מהסטודנטים היהודים כבר אוהדי ישראל, אך אנחנו רוצים לחבר גם סטודנטים לא יהודים שתומכים בישראל למאמץ", אומר ג'קי וייס.

"כבר בשלבים אלו הראשוניים הבנו שיש 'רעב' אמיתי למידע הוגן ואוהד יותר על ישראל, בניגוד לקו האנטי ישראלי הרווח בקמפוסים. הסטודנטים שמעוניינים לשמוע 'את הצד השני של הסיפור'. לכן אנחנו אופטימיים שנצליח לשנות את התפיסות כלפי ישראל", אומר ישראל פיגא בהתלהבות.

ניצני תקווה

אולם הארגון 'ניצני תקווה' כבר ספג ביקורת רבה מצד ארגונים פרו-פלסטינים. ג'ון וילסון, פעיל פרו-פלסטיני בקמפוס אוקספורד, אמר בטוויטר שלו: "זוהי עוד דוגמה להתערבות בוטה של ישראל וניסיון להטות את דעת הקהל באמצעות תעמולה ישירה. לא נאפשר לה לעבור".

בארגון JVP (יהודים בעד שלום) גם גינו את המהלך: "מדובר בניסיון ציני של ישראל 'לרכוש' את דעתם של סטודנטים בעזרת כסף, במקום לאפשר להם להגיע למסקנות שלהם באופן עצמאי על בסיס הנתונים".

ישראל פיגא: "אנחנו לא מתיימרים ש'נרכוש' אף אחד ואף אחד. אבל כן נביא מידע מאוזן, הוגן ואנושי שמציג את הצדדים החיוביים של ישראל שהסטודנטים לא נחשפים אליהם. נביא דוברים מצוינים שינהלו שיח פתוח וכן עם הסטודנטים. ננסה לחזק סטודנטים שכבר מאמינים ותומכים בצורה אקטיבית."

לסיכום, ישראל פיגא וג'קי וייס והארגון 'ניצני תקווה' מתעקשים להמשיך ולהרחיב את פעילות ההסברה הישראלית לקמפוסים נוספים ולהגביר את מאמציהם לחיזוק תמיכת הסטודנטים בישראל ושינוי הדימוי שלה בקרב דור העתיד של אירופה.

הם ימשיכו לתקוף את הטענות של "רכישת תמיכה בישראל" ואף קוראים לחלק מהקמפוסים וקבוצות הסטודנטים לנהל דו שיח פתוח ולבדוק בעצמם את המידע החדש שהם מביאים לפניהם ללא דעות קדומות.

ימים יגידו האם מיזם ההסברה החדש הזה אכן יצליח לחולל שינוי משמעותי במגמות האנטי ישראליות הגואות באקדמיה האירופאית או לא. אך ברור שיהיה מדובר במאבק ארוך ומורכב על ליבם ומוחם של הסטודנטים.

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר