שנת אלתרמן: אמן העיר תל-אביב-יפו

קטגוריות

קטגוריות

עיריית תל אביב-יפו גאה להציג: שנת אלתרמן: אמן העיר תל-אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו גאה להכריז על חגיגות אמן העיר – שנת אלתרמן, פרויקט ראשון מסוגו בישראל ביוזמת מינהל קהילה, תרבות וספורט, אגף התרבות והאמנויות. במשך שנה שלמה, מספטמבר 2019 ועד אוגוסט 2020, העיר תל אביב-יפו תכיר לדור הצעיר את גדול משורריה: נתן אלתרמן.

אלתרמן הוא מהיוצרים האהובים והמוכרים בישראל. שיריו המרגשים, פזמוניו המולחנים, המחזות שכתב ותרגם וטוריו הפוליטיים המושחזים – כל אלה נכסי צאן ברזל רוחניים. גדלים כאן דורות חדשים שלא מכירים את אלתרמן אלא משטרות הכסף ומבחינות הבגרות. "גם למראה נושן יש רגע של הולדת", כתב אלתרמן, ועיריית תל אביב-יפו החליטה להאיר זרקור-ירח על המשורר – מתוך כוונה לחשוף את עושר עולמו המסחרר ואת רוחב ליבו המפעים גם לצעירים ולילדים.

חגיגות אמן העיר – שנת אלתרמן, שזכו לברכת המשפחה, ייערכו בשלל תחומים: ספרות, מוזיקה, תיאטרון, אמנות פלסטית, ניו מדיה ועוד. מאות משוררים, סופרים, מוזיקאים, שחקנים, אמנים, עיתונאים ואנשי ציבור, מהם ותיקים ומוכרים ומהם צעירים וחדשים, ייקחו חלק בחגיגות – ויעניקו את הפרשנות היצירתית והמקורית שלהם לכוכב האלתרמני הבוהק, המסנוור, אבל גם לפועלן של שלוש הכוכבות אשר חלקו עמו את השמיים: בתו – המשוררת תרצה אתר, רעייתו – השחקנית רחל מרכוס ואשת חיקו – הציירת צילה בינדר.

בהשתתפות: אילנה דיין, רוני סומק, גילה אלמגור, נתן סלור, נגה אלבלך, הרב אילעאי עופרן, מועדון כתב, נעם פרתום, נדב בושם, מיכאל גוטליב, פואטרי סלאם ישראל, עודד קוטלר, מורן שוב, תמר מור סלע, גיל סרי, אריאל הירשפלד, יונתן לוי, דן לאור, יפתח אשכנזי, נסים קלדרון, מנחם בן, ערן הדס, מרלין וניג, גיל נוה, זויה ברונשטיין, חדוה הרכבי, נדב הלפרין, רועי חסן, מאיה בלזיצמן, יאיר לפיד, אראל סג"ל, עודד וולקשטיין, עלמה זהר, רות קרטון בלום, הילה רוח, משה קפטן, מוטי לרנר, ערן צור ועוד רבים וטובים.

מנהל אמנותי: עודד כרמלי.

גיורא יהלום, מנהל אגף התרבות: " 'אמן העיר', הוא פרויקט שבו אנו מנסים לגרום לדורות החדשים של תושבי תל אביב-יפו להתאהב באמן שתרם באופן משמעותי לניסוח הרוח שלה. המחשבה שבעוד דור מהיום יגדלו פה אנשים שלא יכירו את יצירתו והיא תישכח מלב מפחידה אותנו. אחת מהמשימות החשובות של אגף התרבות היא לא רק לעזור ליילד דור חדש של יוצרים אלא גם לחבר אותם לדורות שקדמו להם כדי להעניק ליצירה החדשה נפח ועומק נוספים. אנחנו מקווים שהפרויקט הזה יגרום לכך שגם בעוד עשרות שנים מעכשיו, ימשיך האב הגדול של התרבות התל אביבית לשמש כהשראה לאמני העיר ולתושביה".

אירוע פתיחת אמן העיר – שנת אלתרמן יערך ב-25 בספטמבר משעה 19:30, במרכז הקהילתי דב הוז (דב הוז 16).
אי אפשר שלא להתאהב באלתרמן. הצטרפו אלינו לחגיגות אמן העיר – שנת אלתרמן והישבו בקסם הניגון – שזנחנו לשווא.

אירועי שנת אלתרמן יתעדכנו באתר העירייה ובדף הפייסבוק של אלתרמן. 

שתפו:

מאמרים חדשים

צרו איתנו קשר

צרו איתנו קשר